spacer.gif
spacer.gif

SAJTÓSZOBA > PR CIKKEK > 2007. december Manager Magazin


FÓKUSZBAN A KKV-K FINANSZÍROZÁSA


CÉGÉPÍTÉS

Gyakorlatilag a nulláról kezdett cégépítésbe Körtvélyessy László – a Milton csoport vezérigazgatója – karöltve a tulajdonosi hátteret biztosító Wallisszal. Az ingatlanalapú finanszírozási termékeket kínáló, 870 millió forintos saját t?kével rendelkez? cégcsoport legf?bb piaci szegmensének a kis- és középvállalati szektort tekinti. 
 


Hogyan találkozott egymással a Wallis csoport és az ön stratégiai elképzelése?

Körtvélyessy László: Bennem jó ideje érlel?dött egy kkv-finanszírozó cég ötlete, s ehhez remek partnernek bizonyult az ingatlanfinanszírozó létrehozásában gondolkodó Wallis, amellyel a kapcsolatom többéves múltra tekint vissza. Történetünk a Milton Finanszírozási Zrt.-vel indult, amelyet egy PSZÁF-engedéllyel már rendelkez?, ám valójában még nem m?köd? cég megvételét és névcseréjét követ?en, gyakorlatilag a nulláról építettünk fel, megtöltve azzal, amir?l a stratégiánk szólt, és amelynek kidolgozásában szabad kezet kaptam a tulajdonostól, azaz a Wallistól. A határozott szándékú tulajdonosi döntést követ?en ezen világos stratégia mentén indultunk el és értük el eddigi sikereinket, ami a tettre kész menedzsmentnek és a tapasztalt banki szakemberekb?l álló kollégáknak is köszönhet?.




Milyen szakmai lépcs?fokok vezettek el az eddig elért sikereihez ?

Körtvélyessy: Nemzetközi kapcsolatok szakon végeztem a közgazdasági egyetemen, és ezen a területen is indult a pályafutásom. A diplomáciában eltöltött két év után azonban úgy éreztem, hogy váltanom kell. Ehhez kezdésnek jó iskola volt az egyik legnagyobb könyvvizsgáló cég, az Arthur Andersen, ahol valóban elmélyíthettem pénzügyi ismereteimet. Ezt követ?en rövid ideig egy kockázatit?ketársaságnál dolgoztam, majd a Boston Consulting Grouphoz kerültem. Itt nemcsak Magyarországon, hanem Európa más országaiban, illetve Ausztráliában is dolgoztam. Az itt szerzett tapasztalatok segítenek a mai napig a stratégiai gondolkodásban és a problémák azonnali felismerésében, átlátásában, strukturált megoldásában. Számos vállalatot, köztük bankokat, illetve pénzügyi cégeket ismerhettem meg, ami kétségtelenül szakmai alapot adott a továbblépéshez.
Mindezek után jött a Commerzbank, ahol vállalati üzletág vezet?ként, majd ügyvezet? igazgatóként közel négy évet töltöttem el. Itt már meg is valósíthattam az elképzeléseimet, amelyeket tanácsadóként
csak kitalálhattam. Ennek eredményeként sikerült egy nagyvállalati, Budapest-központú bankból egy kkv-kat is kiszolgáló, országos fiókhálózatú pénzintézetet kialakítani.

A Milton szintén a kkv-kra fókuszál, miért? Hiszen számos buktató rejlik ezekben az alacsony t?keellátottságú cégekben.

Körtvélyessy: Ez a szektor a magyar bankpiacnak ha nem is teljesen fehér, de mindenképp viszonylag világos foltja. Kiemelten igaz ez, ha az ingatlanfinanszírozásra gondolunk. Mi éppen ezt a világos foltot célozzuk meg, ami azonban nem jelenti a többi piaci szerepl? ügyfélkörünkb?l történ? kizárását. Célunk, hogy a kapcsolati bankolásra építve ne csak színvonalas szolgáltatást nyújtsunk, hanem azt magas szint? szakmai tanácsadással is ötvözzük.

És erre szükségük is van a kkv-knak?

Körtvélyessy: Igen, ezt csak meger?síteni tudom. Mi ismertetjük a lehet?ségeket, és kidolgozzuk a különböz? alternatívákat, de mindig az ügyfél dönt. Szemel?tt tartjuk az ? érdekeit is, nem csak a sajátunkat, mivel egy id? után az ügyfél maga is átlátja az ügyletet, és el tudja dönteni, hogy jó vagy nem jó. Csak akkor marad meg hosszú távon a kapcsolat és a bizalom, illetve az ügyfél csak akkor jön
újra hozzánk és nem a konkurenciához, ha látja, hogy korrekt partnerre talált bennünk, és valóban versenyképes terméket kapott.

Milyen eredménnyel zárja a cégcsoport az els? üzleti évet?

Körtvélyessy: A 2006-os év még „csak” az alapításról és az indulásról szólt. Az els? üzletünket 2007 januárjában kötöttük, ami egyébként lízingügylet volt, mivel a hitelezési cégünk (Milton Hitelezési
Zrt.) engedélyét csak 2007 júniusában kaptuk meg. Azóta van hiteltermékünk is. Rendkívül kedvez?nek értékelem, hogy az év végére a portfóliónk 10 milliárd forint körül alakul.

Melyek a további tervek?

Körtvélyessy: Ötéves távlatban 100 milliárdos portfóliót szeretnénk elérni. Ez már a közepes méret? bankokkal van egy súlycsoportban. A létszámunk hamarosan eléri a húszat, 2008-ban pedig már harmincra b?vül. Jöv?re szándékozunk er?teljesebben elindulni a VIP, illetve a retail üzletágban, mivel magánszemély ügyfeleket eddig csak esetenként finanszíroztunk. Az biztos, maradunk az ingatlannál, erre fókuszálva igyekszünk minél szélesebb termékpalettát kínálni ügyfeleinknek. Jelmondatunk: minden, ami ingatlan.


< vissza